Scenariusz zajęć: Dzień Pluszowego Misia

Dzień Pluszowego Misia zbliża się wielkimi krokami Warto przygotować się razem z uczniami i spędzić ten dzień kreatywnie i radośnie Na blogu znajdziesz gotowy scenariusz zajęć dla klas I-III pełen zabaw, opowieści i warsztatów plastycznych.

Grupa wiekowa: klasy I-III

Czas trwania: 45-60 minut

Cele ogólne:

  • Rozwijanie kreatywności i wyobraźni dzieci.

  • Wzmacnianie kompetencji społecznych poprzez wspólne działania.

  • Wprowadzenie elementów czytelnictwa i rozwijanie słownictwa.

  • Integracja klasy i wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa.

Cele szczegółowe:

Dziecko:

  • potrafi opowiedzieć krótką historię o swoim pluszowym misiu;

  • bierze udział w zabawach ruchowych i plastycznych;

  • współpracuje w grupie;

  • rozpoznaje emocje i wyraża je w zabawach.

Materiały:

  • Pluszowe misie dla każdego dziecka (można przynieść z domu);

  • Kartki, kredki, flamastry, farby;

  • Książki o misiach (np. „Miś Uszatek”, „Kubuś Puchatek”);

  • Karty pracy: labirynty, kolorowanki, zadania logiczne z misiami;

  • Nagrana muzyka w tle (opcjonalnie).

1. Powitanie i wprowadzenie
  • Nauczyciel wita dzieci i opowiada krótko, że dziś obchodzimy Dzień Pluszowego Misia.

  • Rozmowa w kręgu: dzieci przedstawiają swojego misia (imię, kolor, jak go poznali).

  • Krótka mini-rozgrzewka: dzieci w parach pokazują swojego misia innym poprzez gesty, np. jakby tańczył, spał, śmiał się.

2. Czytanie bajki o misiu
  • Nauczyciel czyta wybraną książkę o misiu (np. „Miś Uszatek”).

  • Po przeczytaniu pytania do dzieci:

    • Co podobało Ci się w tej historii?

    • Czy Twój miś mógłby przeżyć podobną przygodę?

  • Krótka dyskusja na temat przyjaźni i troski o pluszaki.

3. Zabawy ruchowe „Miś w akcji”

Propozycje:

  • „Misiowy tor przeszkód” - dzieci z misiem w ręku przechodzą po wyznaczonej trasie (np. pod stołami, wokół krzeseł).

  • „Śpij, misiu, śpij” - dzieci kładą się z misiem i na hasło nauczyciela zamieniają pozycję (podobne do zabawy „śpiące krasnoludki”).

  • „Taniec z misiem” - przy muzyce dzieci tańczą z misiami, na przerwę zatrzymują się i udają, że misie śpią, śmieją się lub się przytulają.

4. Warsztaty plastyczne „Mój miś”
  • Dzieci rysują swojego misia lub tworzą go z papieru, kolorują, wycinają i przyklejają.

  • Można zrobić tablicę klasową „Galeria Misiów” i powiesić wszystkie prace.

  • Nauczyciel zachęca dzieci do opisania misia kilkoma zdaniami.

5. Mini-projekt „Misiowa opowieść”
  • Dzieci w parach wymyślają krótką przygodę swojego misia.

  • Następnie każda para prezentuje swoją opowieść klasie (można wykorzystać pluszaki jako rekwizyty).

6. Podsumowanie i refleksja
  • Krąg podsumowujący: dzieci opowiadają, co najbardziej podobało im się w Dniu Pluszowego Misia.

  • Nauczyciel przypomina znaczenie przyjaźni, empatii i dbania o swoich przyjaciół - również tych pluszowych.

  • Można zakończyć wspólnym zdjęciem dzieci z misiami lub krótką piosenką o misiach.

Warianty dodatkowe:

  • Konkurs „Miś z recyklingu” - wykonanie misia z materiałów wtórnych.

  • „Misiowe zadania logiczne” - krzyżówki, labirynty, zagadki z misiami.

  • Napisanie wspólnego wierszyka o misiach na tablicy.


Miło mi, że do mnie zaglądasz. Jeśli korzystasz z mojej pracy proszę, pomóż mi dotrzeć do większej ilości nauczycieli, a przyczynisz się do rozwoju bloga. Każde polubienie, obserwacja, polajkowanie lub komentarz nie pójdzie na marne. Dziękuję :) Gdybyś chciał/chciała mnie wesprzeć to możesz postawiać mi wirtualną kawę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz