Październik upłynął nam pod znakiem biało-czerwonych barw. W ramach innowacji pedagogicznej realizowaliśmy misję „Mały patriota w codzienności”, której celem było kształtowanie prostych, dziecięcych postaw patriotycznych - takich, które zaczynają się od drobnych gestów: życzliwości, troski o wspólne dobro i szacunku wobec symboli narodowych.
Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o tym, co to znaczy być patriotą w wieku siedmiu lat. Dzieci szybko zauważyły, że patriotyzm to nie tylko flagi i hymny, ale też codzienne zachowania: pomoc kolegom, dbanie o porządek w klasie, grzeczne słowa czy ochrona przyrody.
Wspólnie przypomnieliśmy sobie symbole narodowe, obejrzeliśmy flagę Polski i wysłuchaliśmy fragmentu hymnu. Dzieci uczyły się, jak należy zachować się w takich chwilach – wstać, stanąć prosto, zachować ciszę.
Najwięcej radości sprawiło jednak wykonanie własnych kotylionów w barwach narodowych. Każdy uczeń stworzył swój mały symbol dumy i przynależności do wspólnoty. Na zakończenie wszyscy dumnie przypięli kotyliony i powiedzieli, kiedy sami czują się patriotami.
Zajęcia pokazały, że patriotyzm zaczyna się od rzeczy prostych, a najmłodsi potrafią zrozumieć jego sens przez doświadczenie, zabawę i rozmowę. Bo bycie patriotą to nie wielkie słowa – to codzienne dobro, które każdy może czynić.







Brak komentarzy:
Prześlij komentarz