Innowacja w klasach 1–3 w myśl priorytetów polityki oświatowej 2025/2026: „Bajkoterapia w edukacji wczesnoszkolnej”

W roku szkolnym 2025/2026 jednym z priorytetów polityki oświatowej jest wspieranie zdrowia psychicznego uczniów, rozwijanie kompetencji społecznych i profilaktyka przemocy. W odpowiedzi na te wytyczne wprowadzam w klasach 1-3 innowację pedagogiczną „Bajkoterapia w edukacji wczesnoszkolnej”.

Dwa razy w miesiącu podczas specjalnych zajęć dzieci wysłuchują bajki terapeutycznej, a następnie:

  • rozmawiamy o emocjach bohaterów,

  • tworzymy prace plastyczne i plakaty związane z opowieścią,

  • wykonujemy krótkie ćwiczenia ruchowe pomagające odreagować napięcie.

Zajęcia dokumentowane są w kronice innowacji, co pozwala obserwować postępy uczniów i ewaluować efekty.

Dzięki tej innowacji dzieci uczą się nazywać swoje emocje, rozpoznawać uczucia innych i znajdować konstruktywne sposoby radzenia sobie ze stresem, a przy tym rozwijają empatię i umiejętność współpracy.

Wdrożenie bajkoterapii w klasach młodszych to prosty i skuteczny sposób na realizację priorytetów polityki oświatowej 2025/2026 – wspieranie zdrowia psychicznego, bezpieczeństwa i pozytywnej atmosfery w szkole.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz