W roku szkolnym 2025/2026 jednym z priorytetów polityki oświatowej jest wspieranie zdrowia psychicznego uczniów, rozwijanie kompetencji społecznych i profilaktyka przemocy. W odpowiedzi na te wytyczne wprowadzam w klasach 1-3 innowację pedagogiczną „Bajkoterapia w edukacji wczesnoszkolnej”.
Dwa razy w miesiącu podczas specjalnych zajęć dzieci wysłuchują bajki terapeutycznej, a następnie:
-
rozmawiamy o emocjach bohaterów,
-
tworzymy prace plastyczne i plakaty związane z opowieścią,
-
wykonujemy krótkie ćwiczenia ruchowe pomagające odreagować napięcie.
Zajęcia dokumentowane są w kronice innowacji, co pozwala obserwować postępy uczniów i ewaluować efekty.
Dzięki tej innowacji dzieci uczą się nazywać swoje emocje, rozpoznawać uczucia innych i znajdować konstruktywne sposoby radzenia sobie ze stresem, a przy tym rozwijają empatię i umiejętność współpracy.
Wdrożenie bajkoterapii w klasach młodszych to prosty i skuteczny sposób na realizację priorytetów polityki oświatowej 2025/2026 – wspieranie zdrowia psychicznego, bezpieczeństwa i pozytywnej atmosfery w szkole.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz